marți, 6 mai 2014

CUM GANDESTE O FEMEIE FARA INHIBITII SI PREJUDECATI!-5

 Sti cat de usor treci granita dintre naturalete si artificialitate in dorinta de a te “juca” nevinovat cu partenerul tau castigand aparent putina atentie insa cu riscul unor momente penibile? Sau de a-l multumi dar in detrimentul pierderii propriei identitati?
mask_by_raufino
sursa foto: raufino     
     Ambele situatii fac parte din cotidian si “pigmenteaza” relatia de cuplu. Desigur, ca fara succes.
     Si mai sti ca daca te stradui, mai mult decat este cazul, cu atata ti se vor testa limitele?
     In cautarea unei relatii, naturaletea iti da libertatea de a nu cadea in capcana intrebarilor ce vin deavalma in mintea barbatilor: se preface oare ca sa puna mana pe mine?
     Da, te asigur ca asta este una dintre multele intrebari pe care si le pun barbatii atunci cand se decid sa intre intr-o relatie.
     De fapt si tu ai fi usor intrigata daca ai vedea ca barbatul de langa tine, imediat ce te-a cunoscut, iti aduce cateva zile la rand buchete de flori, iti face declaratii de dragoste infocate cum ca este cel mai norocos barbat din lume ca te-a intalnit.
     Recunoaste, nu ti se pare un scenariu dintr-un film hollywoodian? Oricat ai fi de romantica sau ti-ai dori sa crezi despre tine ca esti cea mai tare tipa in seductie :) .
     Hai sa vedem cum stau lucrurile in trei situatii posibile:
     1. Joaca de-a atentia sau sceneta “ Cum sa fiu penibila
     A fi artificial aduce dupa sine ideea jocului de culise. Este o atitudine teatrala iar barbatul se va intreba mereu: “nu cumva are nevoie permanenta de atentie?” sau “cand stiu cu care dintre “ele” ma intalnesc?”
     Am cunoscut astfel de femei, pe la inceputuri cand ma pregateam sa intru intr-o relatie si cautam modele de la care sa invat sa fiu o….”scorpie”, iar mai apoi, de-a lungul anilor, in anumite contexte, am mai intalnit aceeasi tipologie. Desigur ca-mi manifestam curiozitatea de a “cerceta” daca s-a mai schimbat ceva in abordarea….scorpiilor.
     Erau realmente dependente de a atrage atentia partenerului la modul cel mai penibil cu putinta. La inceput mi se parea o joaca amuzanta si o priveam ca pe o sceneta care avea ca actori principali o EA care isi folosea tot “arsenalul” din dotare: lacrimi strecurate discret in coltul ochiului, monologuri care contineau numai cuvinte depreciative, comportament de fetita razgaiata si un EL intalnit in doua ipostaze: unul aparent intelegator (dar nu ma intreba ce transmitea cu adevarat privirea) si celalalt care afisa o atitudine de “abia asteptam momentul sa o zbughesc pe usa” :) .
     Iar acum cu maturitatea pe care mi-o atribui ( sau asa imi place sa cred despre mine :) ) si franchete pot afirma ca inteleg de ce barbatii au devenit mai selectivi in alegerea partenerei.
     Nu interpreta gresit, a fi SCORPIE e super tare dar pentru mine acest model simbolizeaza altceva: respect de sinedemnitate si independenta.
     2Multumirea lui sau sceneta “Cum mi-am gasit motiv de nefericire
     Stim tendinta fiecaruia sa fie pe placul celuilalt intr-o relatie din teama de a nu ne pierde partenerul.
     Sincer vorbind uneori nu te oboseste straduinta asta?
     Off, azi nu am chef sa gatesc, nu am mai fost la cosmetica de cateva luni si parca l-as ruga pe el sa ia copiii de la scoala pentru ca eu am intalnire cu prietenele. Asa e ca ai si zile din-astea? 
     Ia uite-l cum sta relaxat in fotoliu cu telecomanda in mana fara sa ma intrebe daca nu am nevoie de ceva pentru masa pe care o pregatesc pentru prietenii nostrii!
     Ti se par cunoscute scenariile acestea?
     Si totusi tu ce faci? Bombani si prelungesti o stare care te nemultumeste pentru ca in ochii lui iti doresti sa-l multumesti iar “bietul” de el sti cat de fericit este ca tu minunata lui partenera te descurci si singura.
     Din pacate, starea asta da prilejul adunarii de frustrari si conflicte, care pana la urma vor izbucni in momente in care nici nu te astepti.
     Si hai sa-ti mai pun o intrebare: nu ti s-a intamplat ca in urma acestor stradanii ale tale sa ti se spuna ca mancarea nu este suficient de condimentata, ca nu esti suficient de cocheta precum tipa dupa care tocmai a intors capul in drum spre casa, ca nu ai viata sociala si ca stai prea mult pe capul lui in timp ce el isi doreste sa-l lasi singur cu hobby-urile lui considerate poate copilaresti pentru tine?
     Uite asa naturaletei i-a luat loc artificialitatea. Si ce a rezultat?
     Pai nu aveai chef sa gatesti si totusi ai facut-o iar mancarea nu este cea mai savuroasa pe care ti-ai fi dorit-o, ai amanat mersul la coafor si i-ai dat prilejul sa admire o tipa oarecare de pe strada si ai decis in ultimul moment sa-ti iei copiii de la scoala ca socializarea cu prietenele se poate intampla si in alte zile, ele te vor intelege.
     3Testarea limitelor sau sceneta „Cum sa fii actorul care nu primeste ovatii
     Aici am sa-ti vorbesc despre mine. Ce credeai ca eu nu am facut greseli? :)
     Si eu m-am straduit sa-i fac pe plac partenerului meu. Atata de mult m-am straduit ca de cate ori ma intreba daca sa ma ajute cu ceva, ii raspundeam fericita ca nu am nevoie, ca totul s-a rezolvat. Fals, nu eram eu. Asa as fi dorit uneori sa lenevesc in pat si ma ma uit la o comedie, sa plec de acasa cu prietenele mele in cate un weekend si sa nu aud de gatit, spalat, calcat, dus copil in parc sau sa ma astepte cu o cina romantica si asta nu numai de ziua mea :) .
     Iata jocul de culise de care iti povesteam. Eu eram partenera aparent fericita iar el doar sotul….multumit, nimic mai mult.
     Unde sunt aplauzele, felicitarile, florile pentru ca am facut totul perfect? :D
     Sorry! Nu suntem la teatru. Am fost singura, pe o scena fara spectatorii care sa ma aclame.
     De fapt purtam o masca. Pentru ca asta este atitudinea artificiala, o masca. Poate fi cea mai atragatoare masca venetiana, dar la un moment dat si carnavalul se sfarseste :) .
     Iar seara ma bagam in pat obosita si cu intrebari care veneau rostogol fara incetare: unde, cum, ce am gresit?
     De fapt asteptam elogii pentru un rol pe care mi l-am asumat singura.
     Limitele mi-au fost testate. Si de ce nu, ca esti sau nu intr-o relatie jocul este permis. Regulile le fac partenerii, unul cere altul accepta, depinde ce accepta.
I_Believe_You_by_MrsCullen
sursa foto: Mrs Cullen
     Vrei sa fii pe placul lui, sa-ti pierzi identitatea si sa consideri ca viata este nedreapta cu tine sau inveti sa negociezi si astfel ii arati ca sti ce vrei. Caci despre asta este vorba. Naturaletea inseamna siguranta de sine. Ai dreptul sa accepti sau sa refuzi. Nu crezi ca ti-ar fi mai usor?
     Si astfel iti acorzi sansa ca partenerul sa spuna despre tine: uite o femeie care stie ce vrea cu adevarat! Castiga ambele parti. Tu admiratie din partea lui iar el, femeia care isi exprima dorintele si parerile cu fermitate dar si cu multa gingasie ( nu uita de asta, este important ). Fii tu insati, la modul cel mai simplu spus.
     Deci ce alegi? Naturalete si admiratie sau artificialitate si frustrari?


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu